בעידן הטכנולוגי, עסקים רבים חשופים לתקלות במערכת המחשוב, התקלות עלולות לקרות ע"י טעות אנוש , עייפות החומר או לחילופין ע"י פגעי טבע.
כוחו של העסק טמון ברובו בידע שנצבר במהלך השנים וידע זה נמצא במחשבים של העסק,
כל עוד המחשבים מתפקדים כראוי העסק יתפקד וירוויח. אך תקלה במחשבים או איבוד נתונים
עסקיים אלו או אחרים, פירושה סכנה להמשך תפקוד תקין של העסק.
תפקידנו כמנהלי מערך המחשוב הוא לדאוג למערך גיבויים תקין לכל אורך הדרך ולגבות ברמה שניתן יהיה לאפשר לעסק להתאושש כמה שיותר מהר מהאסון ולאבד כמה שפחות מידע בדרך.
בבואנו לגבות את המערכת המיחשובית אנו פועלים במספר מישוריים:
- בחינה מדוקדקת אודות המידע אותו אנו רוצים לגבות, מהו אותו מידע שבלעדיו תפקוד העסק לוקה בחסר או אף לא יצליח לתפקד כלל.
- על פי היקף המידע לו זקוק העסק לגבות, תיבחר המדיה המומלצת לגיבויי, בהתחשב בצפי העתידי של גדילת העסק.
- עייפות החומר – בני כמה השרתים שלך ומערכת המיחשוב והאם כדאי לגבות את המערכת במלואה על מנת שנוכל לשחזר אותה לחומרה חדישה ביום הדין מבלי לאבד זמן יקר על התקנות חדשות.
הגיבויים מתחלקים בהיקפם לשלוש קטגוריות עיקריות:
- גיבויי מלא- גיבוי כל החומר שהוגדר מראש.
- גיבוי שינויים – מגבים את השינויים המתבצעים לאחר הגיבוי המלא.
- גיבוי מצטבר – גיבויי שינויים מהגיבוי המצטבר האחרון.
בחירת הגיבוי תעשה בשיתוף עם מחלקת המחשוב בעסק על פי היקף המידע.
המידע המגובה נרשם על פי יום הגיבוי, מספר המדיה, החומר שגובה ועוד.
הקלטות עליהן נשמרים קבצי הגיבוי מתכלות עם הזמן ולכן מדיניות הגיבוי היא שהן יוחלפו בכל תקופה של בין חצי שנה לשנה ובמקומן יכנסו מדיות חדשות לגיבוי חדש.
הגיבוי ימוספר על גבי הקלטות על פי שבועות או חודשים לשם הסדר והארגון.
את המדיה הישנה ניתן להשמיד על מנת שהמידע של החברה לא יתגלגל למקומות לא רצויים.
שמירת המידע החדש אינו דורס מידע קיים, המידע שגובה נשמר בכספת חסינה לאש, שהרי החומר המגובה הוא לב ליבו של העסק. חשוב להפקיד את הכספת במקום בטוח ואמין ולהוציא את הגיבוי האחרון מליל אמש מן המשרד בכל סוף יום העבודה.
את הגיבוי ניתן לבצע בזמן אמת, גיבויי זה נקרא גיבוי חם ולחילופין כאשר לא עובדים על הנתונים- גיבוי קר.
נוהל עבודה תקין ועדכון שותף בכל הקשור לתוכנות חדשות הנכנסות למערכת יכול להציל מידע חשוב וקריטי.
אופני הגיבוי מגוונים : גיבוי לדיסק חיצוני , גיבוי לטייפ, גיבוי על גבי קלטות וגיבוי מרוחק.
הגיבוי המרוחק מגן מפני שריפות, פריצות או התנכלות של אדם בתוך החברה.
התוכנה מותקנת על המחשב האישי או שרת החברה, בוחרים את זמן הגיבוי את בסיס הנתונים וכן את הספריות אותם רוצים לגבות.
הגיבוי מתבצע פעם ביום, לרוב בסוף יום עבודה (עם אופציה למספר פעמים במהלך יום העבודה), ללא התערבות יד אדם, השינויים המבוצעים מהגיבוי האחרון הם אותם הגיבויים שישמרו.
העברת הנתונים מוצפנים, דחוסים וניתן לשחזר את הקבצים מכל מקום.
אנו ב- i4Net, אחראיים לניהול מקצועי של המערכת, מנטרים את המערכת ומעמידים לרשותך תמיכה מלאה בכל שעות היממה וכך לדעת שכל המידע שלך מגובה ולהינות משקט נפשי.
אנו נמזער עבורך את זמן איבוד הנתונים למינימום החל מהגיבוי האחרון.
i4Net מציעה ללקוחותיה, חסכון של זמן וכסף בזכות גיבוי המנוהל ומנוטר על ידי מומחים בתחום.
זכור שכאשר המערכת קורסת, איבוד זמן העבודה במשרד שווה להפסד רווחים יומיים.
ניהול לקוי של ההרשאות הניתנות לעובדים או לחילופין עובדים המפוטרים ומוחקים חומרים חשובים מן התיקיות פירושו הפסד כלכלי לחברה.
איפיון נכון וגיבוי עוד היום, יניבו תוצאות בטווח הארוך. השאלה היא לא אם צריך גיבוי אלא מתי תזדקק לו באמת.